Beauty Do's & Dont's voor de zomer

08:11:00




We hebben al flink wat zomerse dagen in ons land gehad maar de echt zomer begint over een maand,  bekijk snel deze do's en Dont's.



Wapen je met zonnebrandcrème! 
Ook al houd je van een zongebruind huidje, bouw het langzaam op. Wapen je met zonnebrandcrème en stel je huid nooit onbeschermd bloot aan de zon. Zelfs die vijf minuutjes naar de bakker om de hoek kunnen funest zijn. Houd jezelf voor ogen dat een roodverbrand huidje allerminst charmant is (om het niet over rimpels te hebben).



Cellulitis verminderen voor de zomer
Je kan een anti-cellutite crème of gel gebruiken. Deze producten stimuleren de bloedsoploop en helpen de vetophopingen af te voeren. Ieder zichzelf respecterend cosmeticamerk heeft er wel een in het assortiment. Ironisch genoeg bevatten deze crèmes vaak cafeïne zie ook mijn Homemade Coffee & Sugar Scrub om de afvalstoffen af te voeren. Het beste resultaat krijg je als je de anti-cellulite crème met masserende bewegingen aanbrengt. Dit stimuleert de vochtafvoer. Smeren en masseren is wel een kwestie van een lange adem; het duurt even voordat er resultaat zichtbaar is.




Haarverzorging tips tegen uitdrogen
Bescherm je haar als je de zon ingaat altijd een beschermend product met een UV-filter. Er bestaan tegenwoordig ook shampoos en maskers met UV-filter die je haar in het dagelijks leven beschermen. Geef je haar 1x per week een voedend masker.

 


Make-up look voor het strand
Kies voor waterproof make-up producten. De meeste waterproof mascara’s blijven zelfs op het strand prima zitten. En naast mascara zijn er ook oogschaduw, eyeliner en lipgloss in waterproof uitvoering.

Ideaal voor de mooie, gebruinde huid:
Blusher: zorgt voor een natuurlijk, zacht glanzend blosje op je wangen.
Glitterpoeder: hiermee geef je je ogen een mooi glanslaagje. Je kunt de poeder ook aanbrengen onder je wenkbrauwen, of als accent op je wangen en decolleté.
Lipgloss: gebruik een zachte, transparante lipgloss, dan komt je bruine gezicht nog beter uit.
Nagellak: maak je zomerse look af met een bijpassende nagellak. Kies voor zachte tinten met een gouden glans, voor verleidelijke, zomerse handen.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben!


Liefs, Lonneke

De afbeeldingen zijn van Pinterest.

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

15 reacties

  1. Bedankt voor de fijne tips! Vooral zonnebrand factor 40/50 is voor mij echt een must in de zomer, en veel water drinken <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Ik gebruik zelf ook een hoge factor.

      Verwijderen
  2. Make-up op naar het strand? Op zulke dagen ga ik lekker zonder make-up. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Het is ook lekker om met warm weer weinig tot niets op te hebben. Zelf gebruik ik wel graag een waterproof masacara

      Verwijderen
  3. Ik ben één van de weinige vrouwen die geen last heeft van cellulitis. Als ik op vakantie ben in een warm land, draag ik zo min mogelijk make-up.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Dat is fijn dat je geen last hebt van celluitis, ondanks dat ik slank ben heb ik er wel last van. Maar ik heb er niet zoveel problemen mee.

      Verwijderen
  4. Leuke tips! Ik denk er meestal wel aan om mij in te smeren gelukkig, maar zelfs dan moet ik erg opletten; ik kan als de zon fel is binnen vijf minuten al keihard verbranden soms!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Goed van je dat je altijd goed insmeert, ik vergeet het soms weleens.

      Verwijderen
  5. Ik draag altijd make up haha! Ook op het strand! (al kom ik daar als ik kan 1 x per jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja zonnebrand is zo belangrijk! Goed dat je 'm bovenaan hebt. Natuurlijk lak ik mijn nagels. Liefst felle kleuren zodat je bruine huid lekker goed uitkomt :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Ik vind het juist ook leuk om in de zomer goed uit te pakken met nagellakken en nail arts.

      Verwijderen

Instagram

Subscribe