DIY Haarmasker met Shea Butter

07:26:00

Bron foto

Shea butter is een van de meest natuurlijke beautyproducten. Het word al eeuwen gebruikt in allerlei culturen voornamelijk in de afrikaanse cultuur. Ongeraffineerde shea butter heeft van nature een nootachtige, aardse geur en het is zeer voedend voor de huid! Het heeft natuurlijke antibacteriële eigenschappen en is ideaal voor het voorkomen van striae, voor wondgenezing, en als een anti-aging behandeling voor de huid. Deze boter wordt puur verkocht zonder extra ingrediënten.

Shea butter is een ingrediënt dat elke vrouw zou moeten hebben in haar huis en het gebruik in de dagelijkse basis. Je kunt het gebruiken als shampoo, conditioner en als masker, bodylotion en moisturizer, voet-en handcrème, lippenbalsem, Nagelriemenverzorging en nog veel meer kleine dingen. Het zou je huid gezond en je haar sterk en zijdezacht te maken.



DIY Haarmasker:


Bron foto

Je hebt nodig:
  •      100 gram kokosolie
  •      50 gram shea butter
  •      20 gram druivenpitolie
  •      Etherische olie of parfumolie (optioneel)

Hoe maak je het
Doe de kokosolie, shea butter en een kopje druivenpitolie in een glazen maatbeker. Dan doe je het 30 seconde in de magnetron totdat alles is gesmolten en zet het dan in de vriezer tot het gesmolten mengsel ondoorzichtig wordt en hard is. Daarna klop je alles op met een staafmixer tot er een luchtige massa ontstaat. Voeg daarna eventueel etherische olie of parfumolie toe. Doe je zelf gemaakte haarmasker in een goed gereinigde pot met deksel. Je kan dit niet alleen als haarmasker gebruiken maar ook voor je lichaam.

Verkoop punten zijn o.a. De Tuinen en Toko.

Heb jij ooit sheabutter als beautyproduct gebruikt en hoe? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat!

Liefs, Lonneke
 

  Follow on Bloglovin

You Might Also Like

20 reacties

  1. Lijkt me erg fijn! Ik gebruik als haarmasker eigenlijk alleen kokosolie. Ik heb shea butter wel gebruik bij mijn eigen gemaakte Lemony flutter van Lush. Ik wil hier niet gaan spammen door een link neer te zetten maar je kan het vinden op mijn blog als een DIY. (Lush lemony flutter) ;-) Ook ergggg lekker! I love sheabutter. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Ik zal ff bij je kijken ;-)

      Verwijderen
  2. Eigenlijk nog nooit shea butter gebruikt al hoor ik best goede dingen. Toch maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Shea butter en kokosolie zijn echt een aanrader om eens te proberen. Het zijn natuurlijke producten en veelzijdig.

      Verwijderen
  3. Wat een fijne DIY! Momenteel gebruik ik er eentje vanuit de winkel, maar zodra deze op is, probeer ik deze eens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Leuk dat je het gaat proberen.

      Verwijderen
  4. Lijkt me erg fijn! Leuke DIY :) Ga hem zeker eens uitproberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Leuk dat je deze diy een keer gaat proberen.

      Verwijderen
  5. Ik ga het zeker een keer uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie, leuk dat het een keer gaat proberen.

      Verwijderen
  6. Wat een fijn receptje, ik denk dat mijn haren niet anders dan zijdezacht worden van al die fijne ingrediënten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb pure shea butter gebruikt voor mijn haar maar tis mij veelte vettig..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Te vet is ook niet prettig inderdaad, ik heb dat zelf niet zo ervaren misschien de hoeveelheden aanpassen.

      Verwijderen
  8. Dit lijkt mij zo fijn en heerlijk dankjewel voor deze DIY x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oeh hij ziet er erg goed uit zeg! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk zeg! Ik heb nog nooit echt een haarmasker gebruikt dat ik zelf gemaakt heb.

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe