DIY Tips met kokosolie

06:06:00



 
Kokosolie een geweldig  beautyproduct! Vandaag geef ik wat handige en leuke tips wat je met kokosolie kan doen, kijk je mee!

Tip 1. Make-up remover: Met kokosolie kan je op een zachte manier je make-up verwijderen. Doe een klein beetje kokosolie op een watteschijfje en en wrijf zachtjes rondjes rond je oog en over je gehele gezicht. Zorg dat je hierna goed je gezicht afspoeld anders blijft je huid vettig van de olie. Ook waterproof mascara is prima te verwijderen met kokosolie
 
Tip 2. Haarmasker: Gebruik kokosolie als een haarmasker om je haar te verzachten en als vocht inbrenger. Breng de kokosolie vooral aan de punten aan en laat het temninste 30 minuten intrekken of zet het vast in een knot en slaap ermee vergeet dan niet om op je kussenhoes een handdoek te leggen. Spoel het uit onder de douch met shampoo en creméspoeling uit. Je haar zal zijde zacht worden en glanzen! Breng het 3x per week aan.
 
Tip 3. Scheerschuim: Gebruik inplaats van scheerschuim eens kokosolie. Dit is ideaal voor mensen met een droge en gevoelige huid.
 
Tip 4. Moisturizer: De vetzuren in kokosolie helpt om het vocht balans in je huid te verbeteren. Doe een beetje kokosolie op je ellebogen, knieholtes, voeten etc. En naar regelmatig gebruik zal de droogheid van de huid afnemen.

Tip 5. Nagelverzorging: Als je last heb van droge nagelriemen en nagels kan je voor het slapen gaan ze insmeren met kokosolie. Als je de volgende dag wakker wordt zal het al een stuk zachter en verzorgder aanvoelen.
 
Tip 6. Body Scrub: Maak je eigen body scrub met kokosolie en bruinesuiker. Kokosolie heeft ook een anti schimmel eigenschap, het is ook een ideaale voetscrub!
 
 
 
Tip 7 . Gezichts Scrub: Voeg een beetje baking soda toe aan de kokosolie voor een zachte scrub. Heb je geen baking soda in huis, gebruik dan hele fijne kristalsuiker.
Tip 8. Oogcremé: Kokosolie hydrateerd en is dus ideaal om als oogcremé te gebruiken.
 
Tip 9. Face Wash: Vervang je oude face wash voor kokosolie. Je huid wordt er duidelijk zachter van.
 
Tip 10. Deodorant: Omdat kokosolie bactiën doodt, werkt het goed als deodorant. Je kan 1/3 kokosolie mengen met 1/3 bakingsoda en 1/3 maizena. Meng dit tot een dikke creme. Deze creme houdt je de hele dag droog en fris.
 
Tip 11. After sun: Doordat kokosolie zo ontzettend hydrateerd, is het een goed product om te gebruiken als aftersun. Je huid is vaak een beetje uitgedroogt als je in de zon hebt gezeten, kokosolie hersteld de vochtbalans van je huid weer. Bovendien werkt kokosolie kalemerend en herstellend voor je huid.
 
Zorg ervoor dat je altijd 100% kokosolie koopt. Dit staat altijd bij de ingrediënten. Verkoop punten zijn o.a. De Tuinen en Toko.
 
Heb jij ooit kokosolie als beautyproduct gebruikt en hoe? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat!
 
Liefs, Lonneke
 

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

20 reacties

  1. Ik hoor veel over kokosolie, aan de geur zal het niet liggen!
    XOXO esmee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. De geur is heel subtiel en niet overheersend maar wel lekker een vleugje kokos.

      Verwijderen
  2. Ja zeker, ik gebruik vaak genoeg kokosolie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Waarvoor gebruik jij het?

      Verwijderen
  3. Ik heb het nog niet gebruikt moet ik eerlijk zeggen maar kokos ruikt wel heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Gewoon een keer proberen voor €5,00 heb ik al een grote pot.

      Verwijderen
  4. wat een fijne tips. gebruik het alleen voor mijn haar en heb er al veel over gelezen maar jij komt met verassend veel nieuwe tips.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Fijn dat je er wat aan hebt! Ik vind het zelf heerlijk voor me haar.

      Verwijderen
  5. Fijn product en zo veelzijdig! Spreekt me wel aan omdat het zo natuurlijk is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Dat is ook één van de redenen waarom ik het gebruik, er zit geen chemische troep in.

      Verwijderen
  6. Hele fijne tips. Heb van veel nog nooit iets over gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Ik zou zeggen probeer het eens!

      Verwijderen
  7. Ik heb het nog nooit gebruikt, hoor er altijd zoveel goeds over :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Je kan het een keer proberen voor €5,00 heb je al een pot en je kan er alle kanten mee op. Niet alleen voor beautyproducten maar ook om mee te koken.

      Verwijderen
  8. wat kun je het voor veel dingen gebruiken, lijkt me erg fijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Het is een heel fijn en natuurlijk product en juist zo leuk omdat het veelzijdig is.

      Verwijderen
  9. Mijn favorieten wekelijkse haarmasker! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Het is ook erg fijn om kokosolie als haar masker, zelf doe ik dat ook regelmatig.

      Verwijderen
  10. Lijkt me erg fijn om kokosolie te gebruiken! Heb het alleen nog nooit gebruikt...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn hele goed tips, ga zeker een aantal toepassen.

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe