DIY Pedicure at Home

05:45:00


Je voeten krijgen veel te voorduren. Hoge hakken, veel lopen zeker als we gaan shoppen, warmte en kou. Onze voeten brengen ons van A naar B en het is niet het meest mooiste onderdeel van ons lichaam maar geen reden om ze te vergeten. Geld besteden aan ons gezicht en handen voor producten vinden we heel normaal, maar voeten worden vaak door vele vergeten.

Een regelmatige verzorging van je voeten kunnen eventuele klachten voorkomen. Ook een goede hygiëne is daarbij van belang. Bekende problemen aan de voeten zijn eelt, blaren, kloofjes en zweetvoeten.




Stap 1: Voetenbadje
Ik doe één keer in de week meestal een voetenbadje, soms schiet dit erbij mij natuurlijk wel in.
Je hebt heerlijke producten om een voetenbadje te maken ik vind zelf Kneip voetenbadbruistabletten erg fijn. Je kan ook badzout of badolie gebruiken.

Stap 2: Scrubben
Scrub vervolgens je voeten met een speciale voetenscub en een scrubhandschoen. Zo verwijder je dodehuidcellen en worden je voeten heerlijk zacht. Spoel je voeten en daarna goed ook tussen de teenen  goed je voeten droog maken.


http://www.wehkamp.nl/mooi-gezond/lichaamsverzorging/hand-nagelverzorging/scholl-velvet-smooth-elektronische-voetvijl-en-navulling-2-stuks/C29_9IC_I24_207009/


Stap 3: Eelt verwijderen
Nu kan je beginnen met het overtollig eelt te verwijderen met een voetenvijl, pluimsteentje, eeltrasp. Een tip: Scholl heeft tegenwoordig een nieuw en handig hulpmiddel Scholl Velvet Smooth Electronische Voetvijl. Haal wel voorzichtig het eelt weg en haal nooit te veel eelt weg, want eelt dient ook als beschermlaag.

Stap 4: Afspoelen
Spoel je voeten na het verwijderen van het eelt goed af. En nogmaals maak ze goed droog ook tussen de tenen anders kan je voetschimmel ontstaan.

Stap 5: Nagels knippen
Om het ingroeien van teennagels te voorkomen is het belangrijk om dit op de juiste manier te doen. Knip de nagels niet te kort, de juiste lengte is dat de buitenste rand van de nagel evenwijdig loopt met de bovenkant van de teen. Knip je nagels van je tenen niet rond af maar recht. Ronde nagels vergroten de kans op ingroeien. Knip ook nooit een hoek weg uit de nagel ook al doet het pijn! Kans op ingroeien wordt wederom vergroot.


Stap 6: Nagels lakken
Kies nu een leuke nagellak voor je tenen of maak een mooi french manicure.

Stap 7: Voeten insmeren
Smeer je voeten in met een lekkere crème. Zo blijven je voeten zacht. Ook zijn er speciale eelt crèmes en voetencremes verkrijgbaar.

Je voeten kunnen hierna er weer tegen aan en zien er goed verzorgt uit!

Hoe vaak verzorg jij je voeten en lak jij dan ook je nagels in een leuk kleurtje? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

Follow on Bloglovin



You Might Also Like

10 reacties

  1. Ik doe het te weinig. Toevallig laatst ook begonnen met wat meer aandacht voor de voetjes. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O heerlijk om te doen. Doe het veel te weinig maar t is n echtte treat yourself!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe dit zeker te weinig, maar met het zomerseizoen zo vlak voor de deur... Zal ik binnenkort wel moeten, wil ik mijn voetjes er een beetje fatsoenlijk uit laten zien ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikel! Ik doe het echt te weinig. Ik plan het altijd in, maar heb het dan weer te druk of neem er gewoon niet de tijd voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De voetvrije lijkt mij heel handig! Vind het altijd lastig om eelt te verwijderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg ook weer zin om mijn benen/voeten te verzorgen. In de winter totaal niet gemotiveerd, maar als het zonnetje gaat schijnen wel weer haha. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn artikel! Ik vind het echt heerlijk als mijn voetjes weer helemaal zacht en poezelig zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig artikel, ik doe het eigenlijk bijna nooit haha. Ik smeer mijn voeten wel eens in met crème, maar daar houd het dan ook bij op. Ik ga dit toch maar eens proberen, lijkt me heerlijk om zachte voeten te hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe