Make-up kwasten reinigen

07:38:00



Eenmaal per week maak ik mijn make-up kwasten schoon. Je kunt hiervoor je milde shampoo gebruiken of kwastenreiniger gebruiken.Vandaag leg ik uit hoe ik mijn make-up kwasten schoonmaak. 


Stap 1
Ik spoel mijn make-up kwasten af onder een kraan met lauw water. Zorg er wel voor alleen de kwast nat te maken en niet het ijzere gedeelte, anders gaat het uiteindelijk roesten.
  Stap 2
Ik doe een beetje kwastenreiniger in mijn handpalm en vervolgens masseer ik de kwasten in mijn handpalm. Hierna spoel ik gelijk de kwast uit onder de kraan.

Stap 3 
Ik leg mijn kwasten liggend te drogen op een handdoek. Zet natte make-up kwasten nooit recht op te drogen, omdat anders het water naar de steel loopt waar de haren vast zitten gelijmd. Dit kan door het water los gaan zitten. Als de steel van hout is kan, als er water in komt gaan rotten. Dan kun je al je make-up kwasten weggooien. Dat wil je natuurlijk niet.
Stap 4
Als mijn kwasten na een paar uur goed droog zijn, maak ik de steel schoon met een alchol. Ik heb van de drogisterij een flesje alchol 70% daarvan doe ik een beetje op keukenpapier en dan maak ik de steel schoon.







Bron foto

 

Hoe vaak maak jij je make-up kwasten schoon? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke
Follow my blog with Bloglovin

You Might Also Like

15 reacties

  1. Handig om bijdehand te hebben, nu nog maar eens zin maken om het ook daadwerkelijk te doen... Ik stel het het liefst zo lang mogelijk uit, haha
    XOXO esmee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Het is inderdaad een rot klusje, ik begrijp je wel.

      Verwijderen
  2. Ik doe het te weinig. Ik gebruik dan ook meestal een kwastenreiniger. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is in ieder geval veel te lang terug :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat jij elke week je kwasten schoonmaakt :O Ik zou dat echt vaker moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik reinig ze 1 keer per week met babyshampoo van Zwitsal. Het is absoluut mn minst favoriete klusje, maar ik moet van mezelf echt de regelmaat er in houden! Nog een tip als je bijv Mac kwasten hebt, het nummer gaat vervagen ook door het reinigen van je kwasten. Dit voorkom je door er met blanco nagellak overheen te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe het zeker niet vaak genoeg! Fijne tips, ik ga jou raad zeker opvolgen!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik maak mijn kwasten soms schoon met een kwastenreiniger van het Kruidvat. Eens in de twee á drie weken, afhankelijk van hoevaak ik oogschaduw en dergelijke op doe reinig ik m'n kwasten grondig met babyshampoo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Goed van je is ook beter voor je huid, en je kwasten gaan een stuk langer mee!

      Verwijderen
  8. Ik probeer het één keer week te doen en ik gebruik ook babyshampoo :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe