DIY geurblokjes

07:14:00



Ik kan echt genieten van een heerlijke geur in huis. Ik vind het soms heerlijk naast geurkaarsjes ook een geurbrandertje aan te doen. Ik haalde mijn geurblokjes altijd bij een special klein winkeltje bij mij in de stad, helaas is deze er sinds kort er niet meer. Ze hadden de heerlijkste geurblokjes die je maar kon vinden. Je kan tegenwoordig ook geurblokjes verkrijgen bij Action of Xenos, maar de geur vind ik minder goed. Maar je kan ook net als ik je eigen geurblokjes maken.




Wat heb je nodig:

  • Geurkaarsjes
  •  papieren cupcake vorm (Hema)
1. Haal de geurkaarsjes uit het zilveren metalen bakje. Snij de kaarsje in grove stukken en verwijder de lont.
Doe de brokken in een pannetje, en zet het op een zacht vuurtje zodat de kaars langzaam smelt.


2. Giet, zodra de kaars geheel gesmolten is in de cupcake vorm. Zorg er wel voor dat je een kartonnen ondergrond hebt en drie tot vier cupcake bakjes op elkaar hebt gestapeld. Als je dit niet doet lekt het kaarsvet er doorheen, en heb je een hoop werk om het kaarsvet op te ruimen en dat wil je niet.


3. Laat het nu goed opdrogen tot het helemaal uit gehard is, en daarna kan je het blokje uit de cupecake vorm halen.


Ik bewaar mijn geurblokjes in een Mason Jar die ik online besteld hebt, maar er zijn verschillende leuke manieren om ze te bewaren. Dit is trouwens ook erg leuk om als cadeau te geven in een weckpot.
Normaal kan je een geurkaarsje maar 1 keer gebruiken, maar nu kan je er 3 tot 4 keer langer van genieten, dus ook nog een leuke budget tip.

Je kan ook een oude kaars gebruiken, en als je ze in een vorm hebt gedaan kan je etherische olie toevoegen voor een heerlijke geur.

Wat vinden jullie van deze DIY, houd jij ook zo van heerlijke geuren in huis? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

14 reacties

  1. Leuk idee, deze ga ik onthouden<3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Het is een hele leuke diy! Weet je wat ook lekker ruikt? Als je zeep op je kamer legt <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, zo eenvoudig! Zo heb je de favoriete geuren van je kaarsen als geurblokje ^^ Goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er ontzettend leuk uit, goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een leuk idee zeg ! Ik ga alles even opschrijven

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super idee! Ga ik ook eens proberen

    Liefs
    Karlien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuk idee en eigenlijk nog best makkelijk ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een heel leuk idee! Het ziet er ook heel schattig uit.

    Xx xNailartForYou

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de DIY superleuk....het ziet er schattig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aaaww wat ziet dit er leuk uit zeg! Gave DIY! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe