Review: Kneipp Voetcrème & Voetbadbruistabletten

06:17:00











Ik neem wekelijks een uitgebreid voetenbad met de juiste producten. Een tijd geleden konden je een Diy pedicure at home op mijn blog zien waarin ik liet zien dat ik de voetbadbruistabletten van Kneipp gebruik. Ik geef in dit artikel een uitgebreide review van deze twee heerlijke en goede voetproducten.

 Sinds kort heeft Kneipp de verpakkingen van de voetlijn veranderd. En persoonlijk vind ik het een verbetering. Een heerlijke zomerse frisse verpakking. Maar de inhoud blijft natuurlijk veel belangrijker.


   Voetcreme





Dit zegt Kneipp over de voetcreme:

Kneipp voetcreme calendula - rozemarijn verzorgt ruwe en overbelaste voeten. Deze voetcrème bevordert de doorbloeding en helpt onaangename geurtjes en blaarvorming voorkomen. Het resultaat is gezonde zachte voeten.

 Ingrediënten



De voetcrème van Kneipp zit in een handige verdeel tube. Ik vind dit persoonlijk erg fijn omdat ik het ook hygiënischer vind dan een pot voetcrème waar ik telkens met mijn handen de crème eruit moet halen.




De crème is niet al te dik en vettig en trekt vrij snel in en is zuinig ingebruik. Je merkt gelijk dat je huid niet meer zo droog aan voelt en ziet. Deze crème is voor dagelijks gebruik, maar ik vergeet het vaak dus ik gebruik het een keer in de week na mijn voetbadje.

De geur is fris, subtiel en bloemerig. Voornamelijk de geur van de rozemarijn komt naar voren bij deze crème.

   Voetbadbruistabletten




Dit zegt Kneipp over de voetbadbruistabletten

Kneipp voetbadbruistabletten bevatten hoogwaardig calendula- en kastanjeextract, kamfer en mentol. Ze verkwikken, verfrissen en ontspannen vermoeide en overbelaste voeten. De bruisende werking in combinatie met de etherische olien van rozemarijn, tijm en salie werkt als een verfrissende deodorant.

    Ingrediënten

Er zitten drie belangrijke ingrediënten in Calendulaextracten die de huid herstellen en verzachten; verkwikkende etherische rozemarijnolie die de doorbloeding van de voeten bevordert.
Amandelolie die het vochtverlies van de huid compenseert en de huid beschermt.


Er zitten 6 bruistabletten in de verpakking in een zilverpapiertje. Je gebruikt 1 bruistablet per voetbadje en het water moet ongeveer 40 graden zijn. Gemiddeld duurt een voetbadje 15 minuten. Hierna zijn je voeten heel zacht en ruiken heerlijk fris.

De geuren calendula en menthol overheersen meer bij de bruistabletten dan bij de de voetcrème van Kneipp. Hierdoor is het echt een verfrissend en verkwikkend voetbadje.

Pluspunten
Beide producten zijn goed op elkaar afgestemd en vullen elkaar echt aan. Ik vind de prijs en kwaliteit met elkaar in verhouding staan ook omdat de voetcrème zuinig is in gebruik. Kneipp is tegen dierproeven en daarom zijn hun producten dierproef vrij.

Kneipp voetcrème is verkrijgbaar bij verschillende drogisterijen voor €7,99 -75ml
Kneipp voetbadbruistabletten zijn verkrijgbaar bij verschillende drogisterijen voor €5,54 -6 tabletten

Ben jij al bekend met deze producten? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

12 reacties

  1. Ooooo ik wil de voetbad bruistabletten hebben!!!! Lijken me heerlijk! Heb in de zomer vaak last van "opgezette" moeie voeten dus zit dan graag met mn voetjes in een badje! De creme laat ik achterwege aangezien ik een heerlijke voetbutter van kruidvat heb! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je voeten verzorgen lijkt me echt heerlijk met deze producten!
    XOXO esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De voetbadbruistabletten heb ik ook, zijn erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed van je dat je elke week een voetenbadje neemt. Mijn voeten vergeet ik eigenlijk altijd. Misschien een idee om ook eens wat vaker te gaan doen want deze tabletten lijken me heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne review! Ik ben dol op voetcrème sinds kort, dus dit klinkt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blog heb je en zoals kim al zei: fijne review! Heel duidelijk en overzichtelijk :). Ik wist dat deze er gingen komen, maar dat ze zo goed gingen zijn. Nice!

    Ps. Er is momenteel een winactie op mijn site. Het zou leuk zijn mocht je ook meedoen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de voetbadkristallen en die vind ik ook ontzettend fijn, de bruistabletten wil ik ook nog eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze lijken me zo erg fijn! De geur lijkt me eerlijk gezegd best oke!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Handig artikel! Ik besteed nooit zoveel aandacht aan mijn voeten, maar deze producten lijken me erg fijn en handig! Toch maar eens zoiets aanschaffen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die bruistabletten lijken mij wel wat! Fijne review!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben zo benieuwd naar deze producten, ben nu gewoon al enthousiast haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe