Review: HEMA Bye Bye Eye Makeup Remover Oil

07:25:00

Vorige week liet ik jullie een review van de remover pads met lotion van DA zien (klik hier als je het artikel nog niet had gelezen), hierop kreeg ik een allergische reactie. Omdat mijn huid rondom mijn ogen zeer gevoelig is, kan ik niet meer zomaar elk product gebruiken. Dus mijn zoek toch naar een fijn en zacht product, om mijn oog make-up te verwijderen is begonnen. Ik heb nu gekozen voor Bye Bye Eye Makeup Remover Oil van de HEMA.



Dit zegt HEMA over de Bye Bye Eye Make-up:

"Oogmake-up reinigingsolie voor alle soorten oogmake-up. Verwijdert op milde wijze alle soorten oogmake-up. Gebruik na deze olie de oogmake-up reinigingsmelk en lotion voor optimale reiniging.

De verpakking 



De make-up remover met olie, zit in een doorzichtig flesje. Het heeft een strakke en simpele uitstraling. Deze make-up remover is een goede aanvulling op de nieuwe lijn van de Hema;  Hello Morror geuss my age (klik hier voor de review).


Als je de dop eraf draait zie je een kleine opening waar het product uitkomt. Deze openingen vind ik zelf fijn omdat je makkelijk kan doseren, er komt dus niet direct een grote hoeveelheid uit het flesje.

Ingrediënten:

Parraffinum, Liquidum, Tocopheryl Acetate

Er zit geen parfum in dit product dat is een pluspunt voor mij. Tocopheryl Acetate is vitamine E en werkt herstellend en ontstekingsremmend.


Het gebruik:

Ik moet toch aardig veel van de olie op mijn watje doen, anders haald het nauwelijks je oog make-up weg. Het product is hierdoor niet zuinig in gebruik. Ik leg daarna het watje met de olie op mijn oog en laat het een paar seconde even zitten, zo hoef je niet al te veel te wrijven. Daarna met ga ik een paar keer zacht over mijn oog heen en hij al mijn oog make-up er zonder problemen netjes af. Als je te weinig olie op je watje doet, voelt het droog aan en haalt het niet al je make-up goed weg.


Conclusie:

De remover is erg mild, prikt niet in je ogen, bevat geen agressieve bestanddelen en haalt de make-up makkelijk weg. Ik heb gelukkig geen branderig gevoel gekregen van de oog make-up remover. Mijn huid rond de ogen voelen na gebruik zacht en niet geïrriteerd aan. Er zitten wel een nadeel aan; ik vind hem niet zuinig in gebruik, maar voor wat je er voor betaald maakt het eigenlijk niet uit.

Je hebt ook van van deze zelfde lijn de Bye Bye Eye Make-up Remover Milk, mocht je een make-up remover op olie basis niet prettig vinden.

 Bye Bye Eye Makeup Remover Oil is verkrijgbaar bij de HEMA en kost €1,75. 

Gebruik jij weleens gezichtsproducten van de HEMA? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke


Follow on Bloglovin

You Might Also Like

20 reacties

  1. Hema heeft leuke betaalbare spullen maar dit is echt een heel simpel product.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat deze mild is maar weer jammer dat je er best veel nodig er van hebt en dat het product dus niet zuinig in gebruik is, maar voor die prijs kan je snel weer een nieuwe halen natuurlijk x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prijsje, het klinkt ook goed vooral dat het niet irriteert.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nu andere reinigingsproducten van de Hema en die zijn ook zo fijn. Dit klinkt ook erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer dat 'ie niet zuinig is in gebruik. Verder klinkt deze remover veelbelovend! Wat fijn dat je er geen allergische reactie van hebt gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh, hij is fijn he! Mooie fotos ook! <3

    P.s. ik ga binnenkort beginnen aan je header, als je nog iets specifieks wilt let me know

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt! Wat super lief van je! Ik ben erg benieuwd. Ik heb niet is specifieks eigenlijk, ik vertrouw op jou creativiteit :-D

      Verwijderen
  7. Een heel fijn product denk ik
    spijtig dat he tniet echt zuinig is maar het is gelukkig ook niet enorm duur

    Liefs
    Karlien
    http://polishedcats.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor dat prijsje is het inderdaad niet zo erg! En wat fijn dat ie zo mild is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat het niet zuinig in gebruik is maar klinkt wel fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt erg lekker en ziet er ook nog eens leuk uit! Ik heb ook hele gevoelige ogen, mijn voorkeur gaat alleen uit naar een 2 delige lotion dus met olie en water bijvoorbeeld, die vind ik net wat prettiger werken, alleen olie vind ik vaak net iets te vet en dan zie ik de aankomende uren wazig haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, soms heb ik door de olie ook ern waas voor me ogen. Zal volgende keer eens kijken eentje op lotion en waterbasis.

      Verwijderen
  11. Ik had er ook al over gehoord, het klinkt erg fijn. Ik wil deze al zo lang eens een keertje gaan proberen. Nu ga ik dat zeker doen. Wel jammer dat het niet zo zuinig in gebruik is, maar we mogen niet klagen vergeleken met de prijs. Hele fijne review!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat hij zo mild is. Wel jammer dat je per keer zo veel nodig hebt. Ik gebruik momenteel een oog make up remover van Garnier. Die is echt heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben gek op producten van de Hema,maar heb deze nog niet geprobeerd en vind het leuk om dit review te lezen....
    Deze ga ik zeker binnenkort eens aanschaffen...het klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn favoriete product! Ik heb wel een kleine tip; maak het watje eerst een beetje nat met water. (Je hebt dan veel minder nodig van de olie en het verwijderd de make-up echt nog beter!)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze ken ik niet. Ben wel benieuwd geworden

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe