Review: Orabrush Tongue Cleaner

06:00:00


Dat je minstens twee keer per dag je tanden moet poetsen, dat weten en doen we waarschijnlijk allemaal. Maar wist je ook dat het poetsen van je tong belangrijk is? Ik deed dit voorheen altijd met mijn tandenborstel, maar dit werkt niet voldoende. Nu is dit handig hulpmiddeltje op de markt gebracht de Orabrush.



Dit zegt Orabrush over het product:

"90% van je slechte adem is afkomstig van je tong! Orabrush is de meest effectieve manier om van je vieze tong of slechte adem af te komen. Het werkt omdat het je tong daadwerkelijk schoonmaakt!"

Zo op het eerste gezicht lijkt de Orabrush een vreemd gevormde tandenborstel. Hij heeft zeer effectieve kleine rubber-achtig borstelhaartjes. Hierdoor bereikt de Orabrush óók de bacteriën die zich in de kleine groeven van je tong bevinden. Bacteriën borstel je met gemak naar de oppervlakte van je tong. Vervolgens ga je met de schraper over je tong. Het handvat van de borstel ligt prettig in de hand, en op het handvat staat de naam van het product.

Hier kan je nog wat extra informatie vinden:


Hoe werkt het:
  1. Poets je tanden
  2. Spoel je mond met water of mondspoeling
  3. Borstel je tong voorzichtig met het borstgedeelte
  4. Helemaal achterin bevinden zich de meeste bacteriën, dus zorg dat je dat gedeelte van je tong niet overslaat. Als je de Orabrush kantelt kan je nu echt gaan schrapen.
  5. Vervang de Orabrush gelijkmatig met je tandenborstel, dit is ongeveer om de vier maanden.

 

Conclusie:

Zelf heb ik hem nu een aantal keren gebruikt en ik moet zeggen dat hij inderdaad werkt! Het voelt al meteen een stuk frisser dan wanneer ik enkel mijn tanden poets. Niet alle aanslag is 100 % weg, maar toch zeker het allergrootste deel. De eerste keer was het even wennen, want het voelt toch gek; een borstel  voor je tong.

Let wel op dat je de borstel altijd goed reinigt om de hygiëne te behouden. Naast tanden poetsen, tandenstoken, flossen en mondwater vind ik de Orabrush zeker een aanvulling op de mondverzorging.


Dit product heb ik gekregen om te reviewen, maar dit heeft vanzelfsprekend niet mijn mening beïnvloed. Alle reviews worden naar eerlijkheid geschreven.

 De Orabrush is online verkrijgbaar bij de orabrush store voor €9,75

Gebruik jij nog naast het poetsen van je tanden nog iets anders? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.



Liefs, Lonneke 

You Might Also Like

11 reacties

  1. Fijne review, eigenlijk heb ik dat niet nodig, heb altijd geleerd me tong te poetsen bij het tanden poetsen omdat daarmee geur vandaan komt. Je tanden geven je geen stinkende adem (logisch!) maar dit is wel fijn als extra'tje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit product is echt heel fijn ik had de blauwe variant maar deze roze vind ik er alleen al stuk leuker eruit zien haha x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb een losse tongschraper en ragertjes buiten mijn tandenborstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik eigenlijk altijd een tandenborstel voor mijn tong, het is zo'n fris gevoel, maar ik denk dat deze brush wel nog wat beter en zachter zal zijn!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukerd! Ik poets m'n tong met m'n tandenborstel.
    Maar ik denk dat dit veel
    Fijner zal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik poets mijn tong altijd met een tandenborstel en spoel na met listerine....
    het ziet er een beetje eng uit met die tandjes, maar ik denk dat dit meer komt door mijn inmens grote fantasie....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een grappig item zeg, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar ik ben er op zich wel benieuwd naar. Zeker als het je adem een stuk frisser maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb hem ook en vind hem heel erg fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne review heb je ervan gemaakt! Ik heb hem ook en hij werkt inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij werkt inderdaad erg prettig! Wat leuk dat je de roze variant hebt! Fijne review!

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe