Sensational Sea Algae Mask Dr. Van Der Hoog

06:52:00



















Het Nederlandse cosmeticamerk Dr. van der Hoog is de afgelopen dertig jaar groot geworden dankzij haar leuke, slimme en heel uitgebreide assortiment maskers. Maskers in grote en kleine verpakkingen, kant-en-klaar of om zelf te mengen, maskers voor elk gebruiksmoment en elk doel. Handige maskers die snel effect geven, maskers die je samen met vriendinnen op doet, als een verwenmoment.  Ze waren betaalbaar, en dat zijn ze nog steeds.

Ik had eerst masker in een tube van Dr. van der Hoog, maar deze is onlangs opgegaan. Dus deze keer ben ik voor een handige kant en klaar masker gegaan. Ik heb gekozen voor Sensational Sea Algae Mask, want deze hydrateerd en werkt zuiverend. Mijn gezicht is erg gevoelig geworden, en met het warme weer heeft mij huid toch dat beetje extra vocht nodig. Dus dit masker leek me erg geschikt voor mij op dit moment.



Dit zegt Dr. van der Hoog over  Sea Algae Mask:

Een sensatie uit de zee en een frissend cadeau voor je huid! Dit Sensational Sea Algeae masker heeft een intens reinigende en voedende werking omdat de klei indroogt en de voedingsstoffen nog beter worden opgenomen. Bescherm je huid tegen vrije radicalen dankzij antioxidanten en de zoutwater blauwalg Spirulina. Bovendien kent het algenextract een hydraterende en sstimulerende werking. Voor een oceaanfrisse uitstraling!

De verpakking:


Op de verpakking zijn verschillende blauw en groen tinten verwerkt. Hierdoor moet je gelijk aan de zee denken en als je goed kijkt zie je ook het donkergroen van de algen. De verpakking zelf is van hard karton en hierin zit een los zakje met het masker erin.

Ingrediënten:


Kaolien is een kleisoort die zorgt voor een diepe reiniging en onzuiverheden en dode huidcellen verwijdert. Bladderwrack, oftewel blaaswier, is een algensoort en deze brengt het vochtgehalte op peil.

Het maskser aanbrengen:
Ik heb het masker aangebracht op mijn gezicht en een beetje op mijn hand, zodat je kan zien hoe het masker zijn werking doet.

1.Het masker is makkelijk aan te brengen, het verdeelt zich goed en de structuur is ook perfect. Er zit dan wel parfum in het masker volgens de verpakking, maar het ruikt eigenlijk naar niks. Ik vind dat een goed teken, dat betekent dat er maar weinig parfum in zit en dat er verder geen chemische geurstoffen in zitten. 

2. Na 10 minuten begint het masker in te drogen en worden ook de kleine stukjes algen die erin zitten zichtbaar.

3, Na 20 minuten is het masker bijna helemaal ingedroogd. Na de 20 minuten spoel je met lauw water je gezichts af, en dep je het droog. Breng daarna een goede dag/nachtcrème aan.


Conclusie:
Mijn gezicht voelde heerlijk zacht en gehydrateerd. Normaal voelt mijn huid na een masker zacht aan, maar wel wat droog en trekkerig, dit was nu dus niet het geval. Mijn gezicht voelde niet geïrriteerd en zag er rustig uit. Het maskertje heeft m’n huid goed gehydrateerd. Dit is een masker die ik zeker je kan aanraden, ook als een gevoelige huid hebt.

Het Sensational Sea Algae masker is te koop bij de drogist voor € 2,23.

Hoe vaak verwen jij je huid met een lekker maskertje? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

 Follow on Bloglovin

You Might Also Like

15 reacties

  1. Wat een heerlijk masker! Zelf neem ik ongeveer 2 keer per week een masker (soms wel vaker haha) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zeg, ik hou zoveel van maskers. Zeker een musthave voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een fijn product! Ik ben zelf meer van de sheet masks. Ik gebruik meestal 1x in de week een maskertje! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ik heb m liggen! Hoor elke week een masker te doen maar vergeet t. Ben nu wel enthousiast dus wil m proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cindy, moet je zeker doen, ben benieuwd wat jij ervan vind.

      Verwijderen
  5. Klinkt als een erg prettig masker! Sowieso heb ik over het algemeen wel goede ervaringen met de maskers van Dr. van der Hoog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh ja, doet me eraan denken dat ik die eens wou aanschaffen. Ik doe toch wel elke week een maskertje, een beetje me-time ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit lijkt me een fijn masker! Deze review doet me er trouwens aan denken dat ik nodig weer eens een maskertje moet doen haha, heb er een hele hoop liggen maar denk er meestal niet aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij lijkt me erg fijn! Maskers van dr van der hoog zijn meestal fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er uit als een heerlijk masker. Ik gebruik denk ik een keer in de twee weken een gezichtsmasker, zou best vaker mogen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt als een heel fijn masker, deze ga ik onthouden <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker masker, ik heb hem ook getest! Ik vind de zee algen erin verwerkt super leuk! Ook ruikt het masker heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind maskers heerlijk om af en toe eens op te doen, gewoon even een verwenmomentje voor jezelf. Mijn huid word er altijd zo zacht van. Ik heb een masker in een tube, dat vind ik zelf wel handig, maar dit masker lijkt me ook erg fijn. Leuke review!

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe