Weleda Granaatappel Regeneratie Handcrème

06:28:00


Ik heb altijd een handcrème bij me, zodra mijn handen even droog of trekkerig aan voelen ga ik smeren. Ik wilde nu graag een handcrème die mijn huid voed, en ik heb mijn keuze gemaakt voor Weleda. Ik vind Weleda een fijn merk die ik al vanuit mijn jeugd ken. Het is een antroposofische natuurcosmetica-merk, en ik heb op een antroposofische school gezeten de Vrije School onder/bovenbouw. Thuis maar ook op mijn school werd dit merk veel gebruikt.


Dit zegt Weleda over de handcrème:

Granaatappel Regeneratie Handcrème verzorgt intensief en helpt vroegtijdige huidveroudering en pigmentvlekken op de handen voorkomen. De crème trekt snel in, zonder een 'vetfilm' achter te laten.
Sesamolie en sheaboter reguleren de vochthuishouding en maken de huid zacht en soepel. De olie van granaatappelpitjes zit boordevol antioxidanten die de huid beschermen en de celvernieuwing stimuleren. Natuurlijke etherische oliën van o.a. neroli, sinaasappel en sandelhout geven een subtiele geur die de zintuigen prikkelt."
Deze handcrème is vanwege zijn intensief verzorgende ingrediënten speciaal bedoeld voor de rijpere huid. Hoewel ik als net dertiger nog geen rijpe huid heb, sprak de geur van de Weleda Granaatappel Handcrème me zo aan dat ik hem toch wilde proberen.

 
Ingredienten:

Ingredients (INCI): Water (Aqua), Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Glycerin, Alcohol, Glyceryl Stearate SE, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Stearic Acid, Punica Granatum Seed Oil, Panicum Miliaceum (Millet) Seed Extract, Ruscus Aculeatus Root Extract, Helianthus Annuus (Sunflower) Petal Extract, Persea Gratissima (Avocado) Oil Unsaponifiables, Olea Europaea (Olive) Oil Unsaponifiables, Xanthan Gum, Fragrance (Parfum)*, Limonene*, Linalool*, Citronellol*, Geraniol*, Citral*, Eugenol*, Coumarin*.

  • Granaatappelpitolie bevat ongekend veel essentiële, onverzadigde vetzuren en heeft daardoor zeer hoge antioxidatieve eigenschappen; bevordert regeneratie van de huid.
  • Sesamolie voedt en verzorgt de huid, bevat een hoog gehalte aan onverzadigde vetzuren en vitamine E (natuurlijke antioxidanten en radicalenvangers).
  • Glycerine, gemaakt van plantaardige oliën, werkt consistentiegevend, maakt de substantie glad en regelt daarnaast de opname en afgifte van water in de huid.
  • Sheaboter, is een waardevol plantenvet uit de noten van de Afrikaanse sheaboterboom. Heeft een verzorgende en beschermende werking, trekt snel in de huid en geeft een aangenaam huidgevoel.
  • Vetzuurglyceride, gemaakt van plantaardige oliën zoals koolzaadolie, kokosolie en palmolie en plantaardige glycerine werkt als emulgator (verbindt de vette en waterige delen).
  • Zonnebloemolie werkt versoepelend, verwarmend en verzachtend op de huid en voedt haar met vitamines en mineralen.
  • Stearinezuur, gemaakt van plantaardige olie, werkt als emulgator (verbindt vette en waterige delen).
  • Extract van zonnebloemblaadjes werkt helend bij wondjes en stimuleert de celvernieuwing.
  • Onverzeepte avocado-olie heeft ontstekingsremmende eigenschappen en houdt de huid zacht en soepel.
  • Onverzeepte olijfolie werkt voedend en verzorgend (rijk aan onverzadigde vetzuren).
  • Compositie van natuurlijke etherische oliën van o.a. neroli, sinaasappel, sandelhout en tonkabonen, verzorgt de huid intensief, werkt als geurstof en heeft een conserverende werking.

 
 De geur
De Weleda Granaatappel Handcrème heeft een fijne zoetige geur. Weleda omschrijft de geur als exotisch en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. De handcrème heeft door de sandelhout namelijk een warme basisnoot gekregen, waardoor hij veel exotischer ruik. De geur is niet te overheersend, maar je blijft ze toch een aardige tijd ruiken.


De structuur
Weleda Granaatappel Handcrème heeft een erg lichte, vloeibare textuur.

Het gebruik
De Granaatappel Handcrème trekt lekker snel de huid in en laat geen vettig laagje achter. De handen worden goed verzorgd. Mijn handen voelen na het gebruik van de crème lekker zacht aan en het droge gevoel is weg.



Conclusie
Ik vind de Weleda Granaatappel Handcrème een erg fijne crème, die ik ook eigenlijk iedereen kan aanraden. De handcrème verzorgt en hydrateerd mijn handen erg goed.

De Weleda Granaatappel Handcrème is verkrijgbaar bij de drogist voor €8,99-50 ml.

Gebruik jij regelmatig een handcrème? Welke handcrème is jouw favoriet? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke 

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

12 reacties

  1. Lijkt me een fijne handencreme. Geur vind ik super belangrijk met een handencreme. Als deze goed is en het product trekt lekker snel in dan is het voor mij een top product! Ikzelf gebruik nu al redelijk lang (mn 3e tube ofzo) een hand en nail creme van Handsan met arganolie. Dit is een duits merk. Echt ook super lekker en een heerlijke geur! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze gaat op mijn verlanglijst! Best budget ga ik voor Dove maar Koh is ook heerlijk. Ben benieuwd naar deze want je review is goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne review! Ik gebruik zelf hands of hope van philosophy maar deze klinkt geweldig:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb heel drge handen, zeker in de winter, dus ik gebruik dagelijks handcrème. De beste die ik tot nu toe ben tegen gekomen is die van de Liddl. Hij kost ook nog eens superrweinig :D deze klinkt anders ook wel fijn!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne review :) Lijkt me een hele fijne handcrème. Mijn favoriete handcrème is Hand Food van Soap & Glory, maar die is helaas niet in NL te koop. Hier koop ik het liefst de shea butter handcrème van Palmer's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne review!
    Ik zou hem kopen voor de geur alleen al!

    Liefs,
    Eva ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die lijkt me heerlijk! Ik gebruik momenteel eentje van Essence, uit de Cookies & Cream collectie. Vind ik ook wel fijn!
    Ik heb jou trouwens genomineerd voor de Liebster Award! Neem even een kijkje in mijn artikel wat de vragen zijn die ik aan jou stel :)
    http://www.oohlablush.be/2014/08/genomineerd-voor-de-liebster-award-2de.html

    Veel plezier ermee!
    Liefs Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit klintk wel goed, de geur lijkt me ook lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Handcrème is echt iets wat ik nooit gebruik tenzij in de winter als mijn handen echt heel droog zijn. Deze lijkt me wel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt goed! Op dit moment gebruik ik een tube van Rituals x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne review, ik ben gek op de producten van Weleda :D

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe