31 Day Challenge Day 20: Water Marble

06:58:00


Dag 20 van de 31 Day challenge, we moesten een water marble nail art maken. Ik heb dit maar drie keer gedaan en lukte me niet om exact dezelfde patronen op mijn nagels te krijgen. Ik heb het heel subtiel en rustig gehouden en draagbaar, kijk je mee!




Wat heb je nodig/wat heb ik gebruikt?

  • OPI Kiss Me I'm Brazilian
  • Essie Pink Daimond
  • HEMA Glitter Topcoat Nr. 25
  • Rimmel London nr. 703 White Hot Love
  • KISS Nail Art stickers
  • Plastic bekertje
  • Gekookt water op kamertemperatuur
  • Satéprikker
  • Tape (ik gebruik schilderstape)

Hoe maak je het:

Stap 1.
Voordat ik begon heb ik eerst water gekookt in de waterkoker en laten afkoelen op kamertemperatuur. Met te warm of te koud water gaat het water marble niet lukken dus dit is echt heel belangrijk.

Stap 2.
Zorg dat je alles klaar zet voordat je begint. Ik heb altijd een stuk karton waar ik dit soort nail art op maak. Leg de satéprikker klaar, de verschillende kleuren nagellak die je wilt gebruiken voor het water marble, nagellak remover, watteschijfjes en wattestaafjes.

Stap 3.
Ik heb al mijn nagels voorzien van twee laagjes witte nagellak, en het goed laten drogen. Daarna doe je tape om je nagel zodat je na het water marble zo min mogelijk je vingers moet schoonmaken.

Stap 4.
Zet het bekertje met water voor je neer en zet de nagellakken die je gaat gebruik binnen handbereik bij je. Ik druppelde in het water, om en om de kleuren van Essie en OPI totdat er 8 kringen in het water zijn ontstaan.

Stap 5.
Daarna pakte ik mijn satéprikker, kan ook een naald zijn of een tandenstoker. En maak een patroon in de kringen.

Stap 6.
Als het patroon in het bekertje is geworden wat jij mooi vind, doe je een vinger in het bekertje en haal je de resten nagellak wat nog op het water drijft weg met de sateprikker. Haal heel voorzichtig en langzaam je nagel uit het water. Deze stap 4, 5 en 6 herhaal je totdat al je nagels gedaan zijn.

Stap 7.
Verwijder de tape van je vinger en maak het restant van nagellak op je vingers schoon met een beetje acceton en een wattestaafje.

Stap 8.
Doe er een topcoat overheen en voila klaar is je water marble!

Stap 9.
Op mijn middelvinger en ringvinger heb ik Essie aangebracht en daaroverheen de topcoat met de gouden glitter van de Hema. Daarna heb ik hierop nog een nagelsticker aangebracht.


Het was makkelijker geweest als ik van deze stappen ook foto's had gemaakt, en dit zal ik in de toekomst ook meer gaan doen. Ik volg al de hele tijd via Youtube My Simple Little Pleasures en zij maakt veel water marble en geeft ook een zeer duidelijke uitleg, dus als je een keer water marble wilt maken is dit zeker een aanrader om van te voren te bekijken.

Wat vind jij van mijn water marble nail art? Ik zou het leuk vinden als je reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

11 reacties

  1. Mooi! En fijn dat je uitleg hoe het moet alleen denk ik dat als ik dit na doe het toch anders eruit zou zien :D x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem heel mooi! Voor mij hoeft alleen die sticker er niet op

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjeetje dit vind ik wel heel erg mooi, maar ik denk dat dit door het zachte en rust van de tint die je gebruikt hebt komt....dat geeft hem iets extra's ...erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Mooie kleuren en leuk in combinatie met de nagelstickers. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw super mooi! Mooie combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gedaan, was de kliederboel zeker waard. Die Kiss stickers zijn echt een leuk detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kelurencombinatie is erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi weer, fijne uitleg ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe