DIY Manicure At Home

06:38:00


Vandaag vertel ik jullie hoe ik mijn handen en nagels extra verzorg. Want dagelijks verzorg ik mijn handen met nagelriem olie en handcrème, één keer in de twee weken verzorg ik mijn handen uitgebreid.




Ik heb van mezelf hele zwakker en broze nagels. Ik heb van alles geprobeerd om mijn nagels sterker te krijgen ter vergeefs. Omdat ik psoriasis patiënt ben was ik eerst bang dat ik ook psoriasis nagels had dus ik had een afspraak gemaakt met mijn huisarts. Gelukkig vertelde hij mij dat ik geen psoriasses nagels heb, maar dat bij een aantal procent van de Nederlandse bevolking en dan voornamelijk vrouwen last hebben van extreem zwakke broze nagels, en daar hoor ik helaas bij. Ik kan het zo goed verzorgen als ik wil maar niets helpt. Daarom heb ik sinds kort een extra acryl op mijn natuurlijke nagels. Ik maak dagelijks swatches en nail arts en kan niet werken op slechte zwakke nagels. Net als dat een kunstenaar een goed doek nodig heeft voor zijn schilderij heb ik dat nodig voor mijn nail arts.
 

Ik laat jullie vandaag zien wat mijn routine is voor mijn handverzorging en 'nagelverzorging'

Wat heb je nodig:

  • Een kom met lauw water
  • Hand of bodyscrub
  • Vijl (glasvijl)
  • Handcrème
  • Bokkenpootje
  • Nagellak remover
  • Watteschijfjes
  • Nagelriemolie
  • Nagellak verharder
  • Optioneel een leuk kleur nagellak
Het onderstaande is wat ik voordat ik een acryl laag op mijn nagels had deed.
Scrubben en weken:
Haal allereerst je nagellak van je nagels af. Ik zet een kom met lauw water klaar en daar doe ik van Herome een scheutje amandelolie, dat is goed voor het vocht balans van je handen en nagels, maar dit is optioneel. Ik scrub mijn handen in met een bodyscrub je hebt ook specials handscrubs.
Hierna laat ik mijn handen weken in de kom met lauw water. Ik gebruik een nagelborsteltje om het vuil onder mijn nagels te verwijderen.

Dep je handen droog en breng wat nagelriemolie aan op de nagelriemen.




Vijlen en nagelriem verzorgen:
Voor het vijlwerk gebruikte ik een glasvijl van Herome. Na het vijlen masseer je de nagelriemolie nog even goed in. Nu kan je voorzichtig je nagelriemen naar achteren duwen met een bokkenpootje. Vervolgens maak ik mijn nagels vetvrij met nagellakremover, het beste is om zonder acceton te gebruiken omdat dit ook je nagel weer kan uitdrogen. Heb erg droge nagels kan je van Herome gehydrateerde olie/gel achtige nagellak op je nagels doen. Deze zorgt ervoor dat het vocht balans van de nagels weer omhoog gaat en voorkomt het splijten en afbladeren van de nagel.

Nagellak
Breng een nagellak verharder of base coat aan op de nagel en lak als je wilt je nagels in een mooi kleurtje.
En sluit af met een voedende en verzorgende handcremé.

Hoe vaak verzorg jij je handen en nagels? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

17 reacties

  1. Goed om te lezen hoe je je nagels verzorgt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel! Ik heb zelf ook heel erg zwakke nagels. Ik gebruik meerdere keren per dag handcrème en smeer mijn nagelriemen regelmatig in met olie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezer, ik verzorg de eigenlijk haast nooit... maar als ik het doe breng ik alleen nagelriem olie aan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verzorg mijn nagels veel te weinig. Als ze dan weer eens afbreken, ben ik kwaad op mezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben een van de winge "lucky girls"die geen zwakkere nagels heeft, maar ik heb wel altijd een vijltje in de buurt liggen, want een klein haakje of vreemd randje is voor mij een reden om ( ja dat lees je goed)het eraf te gaan bijten...en dat ziet er echt niet uit..Ik gebruik dagelijks een handcreme, en regelmatig een verzorgend product ( niet dagelijks)...Wel gebuik ik ook regelmatig een nagelverharder ter preventie, als extraatje en ook dat helpt best goed...
    leuk artikel om te lezen en te bekijken...
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben de laatste tijd ook goed bezig met mijn nagelverzorging, ik merk dat mijn nagels er ook een stuk beter uitzien. De nagelverharder van Trind werkt voor mij het allerbest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe altijd at home manicures, maar gisteren heb ik het laten doen en dat is zoooo fijn <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om te lezen, ik laat mijn nagels vijlen door iemand anders, want ik kan er gewoon niks van en alles breekt altijd af of komt scheurtjes in haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne tips. Toevallig heb ik die producten ook van Herome! Ik verzorg mijn nagels veel te weinig, dus ik ga ze binnenkort eens een lekkere manicure geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen! Ik smeer eigenlijk alleen met handcrème, ga toch eens zoiets proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Handig dit artikel! Ik heb de laatste tijd ook vrij zwakke nagels, helaas! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Op het badje na doe ik dit elke week. Heerlijk om te doen voordat je weer een mooi nieuwkleurtje nagellak gaat aanbrengen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn artikel. Heb zelf hele sterke nagels maar als ze breken is dat hoog en pijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat vervelend dat je zulke broze nagels hebt :-( Niet leuk! Vooral als je zo graag je nagels mooi lakt. Leuk om je verzorging te zien! Gebruik zelf nagelolie en lemony flutter. Doet ze zeker goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohh ik verzorg mijn nagels eigenlijk best slecht haha! Heb geluk dat ze van mezelf heel sterk zijn, dus dat scheelt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit mooie artikel had ik even gemist! Leuk dat je het even gedeeld hebt :) ik moet ook echt even wat aan m'n zwakke nagels doen. Vooral nu het kouder wordt! Dank voor je tips :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik neem hier dus nooit de tijd voor... Zou ik toch eens moeten doen!
    Mijn nagels zijn wel vrij sterk, maar ik heb vaak van die velletjes naast mijn nagels...

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe