DIY Mason Jar

06:49:00


Ik ben gek op Mason Jars en heb sinds begin dit jaar ook een hele set aangeschaft. Ik gebruik ze momenteel als voorraad potten en heb ze gezellig in mijn keukentje staan. Maar je kan natuurlijk zoveel meer hiermee doen. Vandaag delen ik wat ideeën met jullie, kijk je mee.



                                                                                                                                                           Bron
Zelf maak ik soms ook scrub of scrub blokjes en hoe leuk ziet het eruit in een Mason Jar! Dit ook leuk om als cadeau te doen aan een vriendin of je moeder.
                                                                                                                                                         Bron
Handig om zo je watten, make-up sponsen en wattenstaafjes in de badkamer op te bergen. Ik wil zo iets zeker doen als wij groter gaan wonen.

                                                                                                                                                          Bron
Nu de dagen donkerder zijn is het leuk om meer met licht te werken, zoals bijvoorbeeld in de tuin. Hier is een hele rij met Mason Jars gemaakt als laantaarn en op gehangen.
                                                                                                                                                     Bron
Erg handig en leuk om zo potloden, waskrijtjes etc. op te bergen in een Mason Jar. Mijn dochter van 1,5 jaar wilt elke dag kleuren en echt alle kleurtjes en krijtje liggen overal behalve netjes waar het hoort. Een Mason Jar is een makkelijke en leuk manier om de spullen in op te bergen. Je kan er eventueel zoals op de bovenstaande foto met krijtverf een label op verven.

                                                                                                                                                          Bron
Afgelopen jaar had ik een Mason Jar met een Brownie recept aan me zusje gegeven voor haar verjaardag. Een simpel maar leuk cadeau idee, zeker voor iemand die graag van bakken houdt.

                                                                                                               Bron
Dit is een Mason Jar Gift. Je kan hier dingen in doen waar diegene van houdt aan wie je het geeft. Het leuke is dat je het heel persoonlijk kan maken.


                                                                                                                                    bron
Je kan Mason Jar ook verven en gebruiken om leuke bloemen in te zetten of je make-up kwasten.


                                                                                                                                                     Bron
Zelf heb ik zoiets als de bovenstaande foto ook gemaakt, alleen dan met een oud olijfolie flesje.

                                                                                                                                                           Bron
Handig om de verse kruiden in te zetten, en de labels met krijtverf maken het helemaal af.

                                                                                                                                                       Bron
Vooral in deze maanden worden er veel meer kaarslicht gebrand als normaal. En hoe leuk is het om je Mason Jar hier voor het gebruiken. Je kan de ze pimpen in jouw style en smaak!

Alle ideeën kan je natuurlijk ook doen met andere leuke grote glazen potten, of zoals ik een oude olijffles gebruiken als handzeep pomp.

Op internet kan je de Mason Jar bij verschillende webshops kopen. Hier heb ik mijn Mason Jars besteld.

Ben jij ook al in bezit van deze leuke, hippe glazen potten? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

 Follow on Bloglovin

You Might Also Like

18 reacties

  1. Het ziet er zo leuk en schattig uit zelf hebben wij nog geen enkele Mason Jar in huis x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof dat je er een website bijzet, want ik ben al enige tijd op zoek en kan ze nergens vinden?! Leuke inspirerende foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf idee! Vooral bij de make up voorraad. En natuurlijk de nagellak giftset.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt zoveel leuke dingetjes doen met mason jars. Ik wil er ook nog graag een aantal aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt er zoveel leuks mee doen! Leuk artikel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je daar bent geweest, wat ziet het er allemaal cute uit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuke inspiratie foto's en ideeën. Ik vind die met de lampjes erin en de handzeep echt leuk bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zien er zo ontzettend leuk uit, maar helaas heb ik er zelf nog geen....
    wel heb ik een aantal ander glazen potjes voor van alles en nog wat in gebruik en gepimpt....
    leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zeg :) Nee heb geen mason jar! Ik zou nu het hele huis er vol mee willen zetten. Glazen potten zijn zo moooooi! En dan vooral als je ze mooi gevuld hebt, net zoals de foto;s in je artikel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat heerlijk, ziet er super leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga er zeker bestellen!
    Leuk om als verpakking te gebruiken bij de aankomende feestdagen!
    Bedankt voor de tip! ;)

    Liefs,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ziet er allemaal erg leuk vooral met kruiden erin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die gift jars zijn een super leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke inspiratie! Ik heb ooit zo'n recept cadeau gegeven! :) Liefs, Roxanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hele leuke ideetjes! Ik moet toch maar eens naar deze jars gaan kijken, je kunt er zoveel leuks mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke inspiratie! Ik kende dit nog helemaal niet :)

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe