Je huid winterklaar maken 5 tips!

07:46:00


Zoals je merkt worden de dagen kouder en kouder. In de herfst en winter verliest de huid meer vocht en droogte het sneller uit. Het is belangrijk om je huid nu extra aandacht te geven en te verzorgen. Vandaag deel ik met jullie vandaag 5 tips, kijk je mee!




Reinigen
Aangezien het weer in de winter veel sneller verandert dan in de zomer, door regen en kou, is het belangrijk om je huid heel goed te reinigen. Al die weersinvloeden hebben namelijk invloed op je huid. Gebruik producten die je huid extra hydrateren. Reinig je niet, dan stapelen de dode huidcellen zich alleen maar op, en kan het vuil ook niet weg. Gevolg is een heel droge huid met wat pukkels. Wil je niet. Reinigen dus.


Scrubben
Scrub regelmatig om dode huidcellen te verwijden. Hiermee stimuleer je de celvernieuwing. Het resultaat: een frisse, gezonde en stralende huid.Ik scrub zelf 2 keer per week (maandag en vrijdag).


Douchen en verzorging
Gebruik een lekker vettige douchegel, bijvoorbeeld op oliebasis. Vooral ochtenddouchers hebben weinig zin om dagelijks een kwartier eerder op te staan om zichzelf van top tot teen in te smeren met bodylotion. Gebruik dan een lekkere bodylotion voor onder de douche. Gebruik een bodylotion met olie of een bodybutter, deze laatste is extra voedend. Vermijd producten met parfum bij een geïrriteerde huid.



Lovely lips en handen
Vergeet je lippen en handen niet! Gebruik bij koud weer een verzorgende lippenbalsem om droge, gebarsten lippen te voorkomen. Bescherm je handen met een voedende, vette crème en draag warme handschoenen.



Vitamines
Drink voldoende en eet dagelijks twee stuks fruit om je weerstand op peil te houden. Zoals mandarijnen die er weer volop zijn, je kan hiernaast nog extra vitamine slikken zoals vitamine D.

Wat doe jij om je huid extra te verzorging in de herfst/winter? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

 Follow on Bloglovin

You Might Also Like

16 reacties

  1. Super goede tips! Ik reinig mijn huid dagelijks :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn artikel! Echt een reminder dat ik sommige dingen toch wat vaker moet doen, zoals mijn handen en lippen verzorgen dat vergeet ik snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik scrub mijn huid ook altijd in de herfst en winter. Ik gebruik de Therme scrub, vind die ontzettend fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele fijne tips! Ik scrub mijn huid in de winter vaker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handige tips! Ik scrub mijn huid eigenlijk nooit, misschien binnenkort toch maar eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je huid goed verzorgen is inderdaad belangrijk, ik reinig het dagelijks met producten van Hema :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow die eerste foto is gaaf! Goede en belangrijke tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Watn een toptips! Mijn lippen zijn echt een drama op dit moment, baal er zo van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne tips, ik moet er echt aan denken om vaker mijn huid te scrubben!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Merk het zeker! Handcreme is niet aan te slepen en neem net wat vaker een maskertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne tips :) Ik doe eigenlijk alles al. Een paar jaar geleden had deed ik 9 van de dingen niet eens :O Lui en had er geen weet van! Ik zou het nu niet meer willen missen....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Scrubben is vooral erg belangrijk! Mijn huid word er zichtbaar beter door! Liefs, Roxanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een fijn artikel! Ik moet nodig opzoek naar een goede nieuwe dagcreme voor in de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik scrub mijn huid te weinig. Moet ik toch eens vaker gaan doen. En ik vind het juist heerlijk om mij elke dag na het douchen in te smeren met een body butter. Ik sla geen dag over! ;-) Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe