Catrice Prime and Fine Smoothing Refiner

06:08:00

Ik was laatst bij de Kruidvat en had daar heerlijk even geshopt voor de nieuwe LE collectie. Maar dat was niet het enige wat ik meenam, ik heb ook deze prime and Fine van Catrice gekocht. Onder mijn foundation gebruik ik een primer ik heb er verschillende maar was ook erg benieuwd naar deze budget primer.


Dit zegt Catrice over Prime and Fine

De olievrije op siliconen gebaseerde primer maakt poriën onzichtbaar en vult rimpeltjes; je huid is zacht en verfijnd. Je bent nu klaar voor je grote entree! Wordt geleverd in een hoogwaardig potje.

Een primer zorgt ervoor dat je make-up langer blijft zitten. Een primer zorgt ervoor dat mede door de siliconen die erin zitten de huid glad wordt gemaakt en dat lijntjes en poriën minder zichtbaar worden. Dit beloofd Catrice ook met deze primer.

Ingrediënten

CYCLOPENTASILOXANE, CYCLOHEXASILOXANE, ISOSTEARYL ISOSTEARATE, TALC, CERA MICROCRISTALLINA (MICROCRYSTALLINE WAX), DIMETHICONE CROSSPOLYMER, ISOPROPYL PALMITATE, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, SILICA DIMETHYL SILYLATE, LANOLIN, DIMETHICONE / VINYL DIMETHICONE CROSSPOLYMER, DIMETHICONOL, PROPYLENE CARBONATE, HYDRATED SILICA, DIMETHICONE / METHICONE COPOLYMER, MICA, PEG-8, ALUMINUM HYDROXIDE TOCOPHEROL, SILICA, ASCORBYL PALMITATE, ASCORBIC ACID, CITRIC ACID, METHYLPARABEN, PROPYLPARABEN, CI 75470 (CARMINE), CI 77163 (BISMUTH OXYCHLORIDE), CI 77491 (IRON OXIDES), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE).



De primer zit in een glazen potje met een zwarte deksel en oogt wel netjes. Zoals ik eerder zei gebruik in verschillende primers en die zitten allemaal in een tube dat vind ik zelf in gebruik fijne maar ook een stuk hygiënischer. De substantie heeft een zacht roze kleur en voelt luchtig aan.

Je hebt een klein beetje van de primer nodig en het smeert erg makkelijk en fijn uit. De roze kleur verdwijnt zodra je het aanbrengt en verdeelt over je gezicht. Mijn huid wordt direct een stuk gladder hierdoor en ook mijn foundation kan ik hierna makkelijk aanbrengen en blijft de hele dag goed zitten.

Ik vind het persoonlijk een fijne primer zeker voor een budgetmerk vind ik hem goed en eerlijk ik vind hem niets onder doen dan de primer van Pupa die ik ook vaak graag gebruik.

Prime and Fine Smoothing Refiner is verkrijgbaar bij Kruidvat voor € 4,99

Welke primer gebruik jij het liefst? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

 Follow on Bloglovin

You Might Also Like

29 reacties

  1. Ik gebruik eigenlijk nooit een primer. Lijkt me wel leuk om eens een keer uit te proberen en het verschil te ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot een jaar geleden gebruikte ik ook geen primer maar merk echt wel dat mijn foundacion langer blijft zitten.

      Verwijderen
  2. Vind tube eter dan potje. Gebruik alleen nooit primer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt ik ben het met je eens een tube is ook een stuk hygiënischer, ik gebruik bij dit potje ook een kleine spatel.

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat de roze kleur verdwijnt, daar was ik een beetje bang voor... Ik gebruik ook zelden primer maar de BabySkin van Maybelinne werkt ook heel fijn, dit product ga ik ook zeker scoren! Ziet er fijn uit!
    XOXO esmee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maybelline is ook een fijn merk, daarvan heb ik nog nooit een primer gebruikt maar zal het wel voor een volgende keer onthouden.

      Verwijderen
  4. Ik heb voorheen wel eens een primer gebruikt, maar ik merk totaal geen verschil. Dus ben zeker benieuwd naar deze! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook dat de ene primer wel goed doet wat het moet doen en de andere totaal niet.

      Verwijderen
  5. Ik vond deze primer persoonlijk vreselijk. Mijn huid bleef 'glijerig' en als ik mijn foundation daarna gebruikte was deze erg snel van mijn gezicht af. Mooi dat het jou wel bevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb hier al meer goede verhalen over gehoord! Ook zo plezierig dat het budget is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze heb ik nog geprobeerd, maar het klinkt erg positief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. deze heb ik nog niet eerder gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sinds ik de primer heb ontdekt, wil ik niets anders. Deze vind ik toch best budgetvriendelijk. Ik dacht eerst dat die roze kleur zou blijven hahaha! Vond het al zo gek haha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt zeer goed, deze moet ik ook maar eens gaan uitproberen. Was nog op zoek naar een goede budget primer :).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wauw klinkt erg goed!!! :) even onthouden dit :) ik gebruik nooit een primer... maar misschien ga ik het toch een keer kopen en proberen!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé, deze kende ik nog helemaal niet! Wat leuk dat het in een potje zit. Ik gebruik de laatste tijd bijna nooit meer primers, ik merk dat mijn foundation vaak op mijn huid blijft liggen door primers in plaats van mooi egaal in mijn huid trekt. Maar ik houd deze wel in gedacht, lijkt me ook fijn als oogschaduwprimer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het potje lijkt heel klein voor dat je dit op je hele gezicht moet gebruiken? ik heb er ooit eens 1 van essence gekocht maar eerlijk gezegd nooit gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sinds ik deze primer gebruik wil ik niks anders meer!!! ik vind hem zo fijn. Sommige vinden het potje veel te klein, maar je hoeft echt maar een klein beetje te gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kende deze nog niet, hij klinkt en ziet er super fijn uit!

    Xo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben doordeweeks vaak te lui om een primer aan te brengen. Ik gebruik nu de primer van bare minerals en heb er een van rimmel als back up liggen. En ik vind een tube ook fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. (shame on me) ik gebruik dat echt nooit,er ligt er eentje in mijn te reviewen bakje, maar ik kom er gewoon nog niet aan toe.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer dat hij niet in een tube zit. Lijkt me een pak hygiënischer. Maar verder fijn product, gebruik hem ook wel af en toe

    BeantwoordenVerwijderen
  19. die heb ik ook nog ergens ongebruikt staan >.< shame on me XD

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb deze ook nog. Ik gebruik zelden een primer eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Twijfel al zo lang over een primer! Denk dat dit qua prijs ook wel een mooie optie is!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijne review, ik heb deze primer zelf ook jaren gebruikt. Hij is bijna op, maar toen ik hem laatst op wou maken merkte ik dat dit mijn huid zo enorm vet maakt. Helaas, want hij was zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Klinkt fijn! Ik gebruik al jaren de primer potion van Urban decay en die lijkt maar niet op te gaan :) al is dat laatste juist wel goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe