Beauty Fabels & Feiten #2

06:30:00

Vorig jaar heb ik al eens wat fabels en feiten gedeeld. Ik heb vandaag weer een aantal leuke en interessante fabels en feiten, kijk je mee!




Fabels
Fabel 1. Anti-rimpel crèmes houden rimpels tegen
We moeten er echt aan geloven, vroeg of laat krijgt iedereen rimpels. De crèmes houden je huid gezond en gaan uitdroging tegen, maar rimpels zijn onvermijdelijk. Wel krijg je sneller rimpels wanneer je veel in de zon zit en onvoldoende SPF gebruikt. Bron

Fabel 2. Make-up dragen is slecht voor je huid 
Oke, plamuur is niet echt gezond voor je huid. Maar een beetje make-up kan zeker geen kwaad! Waar het om gaat is dat je zorgt dat je je gezicht goed reinigt voor je gaat slapen. Bron

Fabel 3. Anti-cellulite créme helpt
Helaas is dit een fabel je kunt je cellulite niet verminderen of laten verdwijnen met speciale cremes De smeerseltjes zouden het vet onder de huis afbreken. Het effect van deze middelen is echter nooit wetenschappelijk bewezen. Het masseren van de huid heeft wel een positief effect, omdat je hiermee de doorbloeding stimuleert. Bron

Fabel 4. Warm aankleden helpt tegen verkoudheid  
Verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus, niet door de kou. Maar de kans op infecties wordt wel groter als je afkoelt, omdat de slijmvliezen in de neus en keel dan gevoeliger worden. Al te
luchtige kleding is dus niet aan te raden in de winter. Bron



Feiten 
Feit 1. Waterproof mascara is slechter dan niet waterproof mascara
Vaak moet je veel beter je best doen om de waterproofmascara eraf te krijgen. Hierdoor kan je sneller lijntjes onder je ogen krijgen. Ook kunnen je wimpers door waterproof mascara sneller afbreken.

Feit 2. De vrouwenhuid is gevoeliger voor pigmentvlekken dan de mannenhuid
Door veranderingen in de hormoonhuishouding kunnen er storingen ontstaan in de pigmentvorming. Maar er zijn nog andere oorzaken van pigmentvlekken zoals te veel zon en zwangerschap. Bron

Feit 3. In de zomer groeit je haar sneller dan in de winter
Dat is inderdaad waar door de hoeveelheid licht en warmte groeit je haar sneller in de zomer. In de zomer neemt het haar meer vitamine A en D op door het zonlicht wat de haargroei bevordert. Bij sommige mensen groeit het haar in de zomer soms wel twee keer zo snel dan in de winter of herfst.

Weet jij nog een leuke fabel of feit? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

Follow

You Might Also Like

17 reacties

  1. Leuk origineel artikel :-) Vooral die anti-cellulite producten, werkte het maar echt dan kocht ik gelijk een paar tubes haha x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah wat een super leuk artikel! Ik kan me nog enorm goed herinneren dat toen ik voor de 3e keer bij mijn vriend thuis was geweest, zijn schoonmoeder hem had verteld dat ik moest oppassen met make up. Aangezien dat erg slecht voor je is en mijn huid daar zichtbaar op reageerde. Nou, ik kan je vertellen dat ik nog nooit zo 'boos' ben geweest... mega veel make up gebruik ik niet eens en ik word nou eenmaal snel rood. Ben blij dat mijn mening nu eindelijk bevestigd wordt! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me jouw reactie helemaal begrijpen, ik zou ook boos worden. Ik heb het ook wel eens gehoord dat make-up slecht zou zijn, gelukkig is het tegendeel waar ;-)

      Verwijderen
  3. Super leuk artikel! Onlangs stond ik zijwaarts voor de spiegel en keek ik naar mijn haren. Schrok ik even van hoe hard deze gegroeid zijn. Nu weet ik tenminste hoe het komt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke fabels en feiten! Ik had altijd al het idee dat anti-rimpelcreme niet zou werken, maar dan snap ik echt niet dat zo veel mensen het toch gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel. Ik kende ze allemaal. Hier nog een paar: Listerine is niet goed voor je gebit en preventief beschermen voor hoofdluis kan helemaal niet. Norit werkt bij vloeibare vergiftiging, niet bij diarree.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen, de meeste fabels en feiten kende ik al, maar toch fijn om te weten! XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk artikel om te lezen! Meeste dingen wist ik nog niet! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat feit 3 bij mij een fabel is want bij mij groeien ze nooit snel haha zowel in de winter en de zomer niet, zo vervelend! Sommige dingen wist ik trouwens nog niet , leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk artikel :) Ja klopt, haren groeien zo snel in de zomer. En die verkoudheid ook wist ik al en is nog bevestigd nu ik de zorgopleiding doe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijk artikel om te lezen en echt dames, Rimpels krijgen is echt niet het allerergste wat er is, helemaal niet als het niet is van overdadig zonnen of zonnebanken....en of die cremes echt helpen?...geen idee, dat kunnen we toch helemaal niet checken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk artikel! Wou zelf ook zo'n artikel maken een tijd terug :)
    Er bestaan idd helaas geen wondercrèmes tegen rimpels en cellulitis!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een tof artikel, heerlijke feiten en fabels! Ik wist eigenlijk niet dat in de zomer je haar sneller groeit haha, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg leuk artikel, heb ik deze zomer opgemerkt dat mijn haar sneller groeide :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om de feiten en fabels te lezen! Ik hoor ook altijd van veel mensen dat make-up slecht is voor je huid, gelukkig is dat niet zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi dat je deze feiten en fabels hebt opgelijst

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe