Nagel routine & basis producten voor nail arts

06:52:00


Het leek mij leuk om eens te delen welke basis producten ik voor mijn nail arts en mijn verzorgings- routine gebruik. Eens in de twee weken behandeling en verzorg ik mijn nagels extra goed. Dagelijks gebruik ik remover en nagellak en dan is een goede verzorging erg belangrijk. Ook moet ik altijd wat basis producten voor mijn nail arts in huis hebben anders kan ik niets.


Over mij en mijn nagels
"Ik heb de eerste periode dat ik nail arts maakte mijn natuurlijke nagels gehad daarna heb ik denk ik een jaar acryl nagels gehad. Ik nam deze keuze omdat mijn nagels mede door de zwangerschap niet wilde groeien en erg zwak waren. In oktober heb ik voor het laatst acryl op mijn nagels gehad en heb toen de keuze gemaakt om weer helemaal natuurlijk te gaan. Ik heb nog steeds zwakke, buigzame nagels maar ze bladeren niet meer af en zijn iets sterker en mede dankzij gelnagellak breken ze niet meer zo snel af. Ik moet nog steeds voorzichtig zijn en ze goed verzorgen natuurlijk. Hierboven zie je het verschil tussen acryl en natuurlijke nagels".




Verzorging
Als ik mijn nagels en handen verzorg neem ik daar altijd de tijd voor. Ik maak een handbadje met daarin Amandel olie in (eigen merk drogist) Ik heb de olie nu in het flesje van Herome zitten maar nooit van Herome opnieuw gekocht. Ik betaalde daar €10,00 voor terwijl het precies dezelfde ingredienten heeft als de standaard amandel olie van de drogist. Ik heb een zachte scrub waarmee ik mijn handen en nagelriemen scrub. Na 10 min. geweekt te hebben in het handbadje droog ik mijn handen af en smeer mijn nagels in met nagelriem olie en laat dat even intrekken.

Daarna ga ik met een bokkenpootje de nagelriemen voorzichtig weg duwen. Ik neem met aceton mijn nagels af zodat ze weer vetvrij zijn en begin ik met de volgende stap de basis. Als laatst als ik echt alles heb gedaan gebruik ik handcrème van Elizabeth Arden. Ik vind deze handcrème niet erg lekker ruiken en is best vol en vettig maar nu in de winter vind ik hem wel fijn.


De basis
Ik heb als basis altijd de base en top coat van Pink Gellac op. Gelnagellak zorgt er namelijk voor dat mijn nagels niet buigen en afbladeren. Wat ik ook wel eens doe is tussen de base en top coat een (op de tip)  stukje van een theezakje, en echt mijn nagels kunnen dan helemaal wel tegen een stootje. Door dit als basis te hebben hoe ik ook niet telkens een base coat te gebruiken en je kan je nagellak makkelijk opbrengen en verwijderen, de gelnagellak blijft dan goed zitten en blijft glanzen.
 

Basis producten voor nail arts
Ik gebruik altijd de drie bovenstaande lakjes van Rimmel London. Vaak is de basis van mijn nail arts wit of zwart, vooral de witte (White Hot Love) is mijn favoriet. Ook de top coat Clear vind ik erg fijn van Rimmel London. Deze droogt snel, brengt makkelijk aan en het zorgt ervoor dat mijn nail arts er altijd mooi en er als één geheel uitzien.

Daarnaast gebruik ik heel veel watjes, nu heb ik die van de Hema maar vaak gewoon goedkope. Ik ben fan geworden van de striper brush van Nailproduct, ik kan er mooie, fijne en strakke lijnen mee maken. De twee andere producten horen eigenlijk bij het verzorgings gedeelte. Met de zilveren "bokkenpoot" haal ik altijd voorzichtig mijn oude gelnagellak weg deze is van Sensation Nails. En ik gebruik al bijna twee jaar het bokkenpootje van Herome.


Ik koop altijd goedkope nagellak remover van de supermarkt eigenmerk. Ik heb geen special removers nodig die mijn nagels "beschermen of verzorgen" omdat ik toch als basis gelnagellak op heb. En ik vind dat deze remover goed mijn nagellak verwijderd. Ik heb ook van de drogist 100% aceton. Hiermee kan ik nail arts maken en soms gebruik ik het om uitgelopen nagellak bijv. bij mijn nagelriemen te verwijderen.



Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn routine en basis producten van nail arts te zien.

Wat is jouw geheim voor sterke nagels en wat doe jij als er een nagel afbreekt? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Liefs, Lonneke

 Follow

You Might Also Like

18 reacties

  1. Ik vind het erg handig om te zien op welke basis jij je nagelcreaties maakt. Erg handig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk geschreven! Ik heb ook bijna dezelfde routine. Alleen momenteel zit ik wel vast aan acryl. Anders zijn mijn nagels te broos. Wat ik doe als mijn nagel afbreekt? Een maand lang huilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk en handig om te lezen! ben zelf pas gestopt met gel nagels, dus ze zijn erg dun en breekbaar. vijl ze elke x kort terug en een nagel verhardende top coat erop. hopelijk zijn ze dan over een tijdje weer mooi en langer xx liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen :) Zelf zat ik ook te denken aan zo'n artikel te gaan maken. Ik ga je amandel olie onthouden, zodat ik ook een lekker badje gaan gebruiken. Welke scrub gebruik je voor je handen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gunst ik ben zo jaloers op jouw nagels. Ik ben een drama met nagels. Als er een stukje afbreekt of een nagel scheurt, dan ben ik al te lui om het schaartje te pakken. Hop, tanden en rats. Met alle gevolgen van dien natuurlijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. handige tip van dat theezakje :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk om te zien hoe jij begint met nail arts maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om te lezen wat je allemaal voor de nagelverzorging gebruikt! Lijkt mij zeker handig om de gellak base en topcoat te gebruiken. Mijn nagels breken ook snel af. Soms los ik dat ook op met een theezakje en als de nagel helemaal afgebroken is gebruik ik nepnagels met nagellijm. Een badje met Amandelolie lijkt mij ook erg lekkere verzorging!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk artikel! Ik vroeg me altijd al af hoe jij je nagels zo mooi krijgt (en houdt).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Handig dit artikel! Ik heb nu ook heel erg last van afgebladderde nagels helaas. Theezakjes tip is echt top dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk om dit eens te lezen van je, er staan een aantal producten tussen waar ik eigenlijk niet bekend mee ben. Bij een klein scheurtje gebruik ik ook een stukje van een theezakje, maar dat is echt maar zo een tijdelijk lapmiddel...er zit niets ander op dan al de nagels af te knippen, gelukkig groeien ze best snel, dus dat is weer een kleine meevaller...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat super leuk om te lezen hoe je nagels verzorgt!! Ik verzorg eigenlijk niet mijn nagels... om eerlijk te zijn! ik knip ze af met een schaartje.. eigenlijk moet ik gaan vijlen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel informatief en handig, dit artikel! Op alle foto's zien je nagels er zo mooi uit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Handig artikel. Ik zou mijn nagels eens beter moeten verzorgen hahah!! X Elaine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk om te lezen hoe jij jouw nagels verzorgd en in goede conditie houdt. Ik zou hier echt een voorbeeld van moeten nemen want qua nagelverzorging schiet ik toch wel tekort.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb zojuist via iontrend.nl je site/blog ontdekt. Ik één woord; geweldig! Echt super mooie nagels, ook erg leuk dat ze echt zijn. Heb zelf namelijk ook lange, echt nagels. Haal er veel inspiratie uit, blijf zo doorgaan. Je hebt er in ieder geval een nieuwe fan/volger bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb zojuist via iontrend.nl je site/blog ontdekt. Ik één woord; geweldig! Echt super mooie nagels, ook erg leuk dat ze echt zijn. Heb zelf namelijk ook lange, echt nagels. Haal er veel inspiratie uit, blijf zo doorgaan. Je hebt er in ieder geval een nieuwe fan/volger bij :)

    BeantwoordenVerwijderen

Instagram

Subscribe